2008-06-30 14:23Pressmeddelande

Temos förra vd i CMA:s styrelse

CMA har förstärkt sin styrelse med Anna Malmhake, Global Brand Director för Absolut Vodka. Under 2003-2006 var Anna Malmhake VD för Temo (numera Synovate), där hon lyckades åstadkomma en god tillväxt. Anna är en mycket kompetent och erfaren marknadsförare, med tidigare nyckelpositioner inom marknadsföring och marknadsundersökningar på Procter & Gamble, Motorola och Coca-Cola.

- Vi är mycket glada och stolta över att få med Anna Malmhake i vår styrelse. Med sin branscherfarenhet och tunga kompetens inom marknadsföring kommer hon att vara en viktig rådgivare i vårt arbete att stärka vår position som ett av de vassaste undersökningsföretagen, säger Henrik Brandes, VD CMA.

- Jag är väldigt stolt över att få förtroendet att sitta i styrelsen för CMA. Det är ett företag som jag alltid haft stor respekt för eftersom de baserar sin framgång på spetskompetens inom undersökningar. Jag hoppas kunna bidra med perspektiv på undersökningsbranschen ur köparsynvinkel, och även kunna inspirera till ny utveckling baserat på internationella trender inom research, säger Anna Malmhake.

Sedan några år tillbaka är Lennart Bohlin styrelseordförande i CMA. Lennart var tidigare koncernchef för Cloetta Fazer och har nu ett antal tunga styrelseuppdrag.