2024-09-16 04:05Pressmeddelande

Origo Group tar sig in på norska marknaden – genomför Avinors resevaneundersökningar och kundnöjdhetsmätningar

Origo Group tar nu ytterligare steg mot att bli ett av Nordens ledande insikts- och undersökningsföretag. Idag blev det klart att de från och med 1 januari 2025 kommer genomföra resevaneundersökningar och kundnöjdhetsmätningar på Avinors flygplatser runt om i Norge.

Sedan många år är Origo Group leverantör till Swedavia vilket innebär att de årligen genomför över 140 000 intervjuer med resenärer på Swedavias tio flygplatser i Sverige. Från och med årsskiftet kliver Origo Group in på den norska marknaden och kommer att genomföra cirka 150 000 intervjuer på Avinors flygplatser.

- Det är en milstolpe för oss att ta ytterligare ett kliv mot att bli ett av Nordens ledande insikts- och undersökningsföretag, säger Roland Gustavsson, VD på Origo Group.

- Vi känner oss glada och trygga med att Origo Group framöver kommer leverera insikter som hjälper oss utveckla våra flygplatser ännu mer, säger Torolf Holte, leder for markedsanalyse på Avinor.

Avtalet med Avinor sträcker sig upp till åtta år.

Origo Group är störst i Sverige på trafikrelaterade undersökningar med kunder som SL, Trafikverket, SJ, Swedavia och Västtrafik. Vi är ett av landets ledande insikts- och undersökningsföretag och våra 90 medarbetare sitter på våra kontor i Stockholm, Linköping och Göteborg.

Roland Gustavsson
Roland Gustavsson